Każdy z tematów dostępny jest po wcześniejszej rezerwacji.
Łąki Nowohuckie bez tajemnic
Czym są Łąki Nowohuckie? Co to znaczy, że są użytkiem ekologicznym? Z czym łączy się zakwalifikowanie Łąk do obszaru Natura 2000? Uczestnicy warsztatu poznają historię tego miejsca oraz podstawowe formy ochrony przyrody występujące w Polsce.
Zajęcia prowadzone są w formie spaceru połączonego z obserwacją przyrodniczą.
W zależności od pory roku, spotkanie będzie szansą na poznanie innych gatunków, które aktualnie można zaobserwować w tym wyjątkowym miejscu – ptaków, owadów, roślin.
Cel warsztatu:
- rozwijanie wiedzy o ochronie przyrody i znaczeniu ochrony bioróżnorodności w miastach
- prowadzenie obserwacji i eksperymentów z zastosowaniem metod poznania naukowego
- kształtowanie postawy dbałości o środowisko przyrodnicze
Metody i formy:
- aktywne słuchanie,
- obserwacja kierowana,
- spacer badawczy,
- zajęcia terenowe z wykorzystaniem lup, lornetek
Po co pamiętamy?
Tematem warsztatu są sposoby utrwalania pamięci o ważnych wydarzeniach oraz postaciach historycznych. Czym jest pomnik? Dlaczego je w ogóle stawiamy? Spotkanie będzie okazją do rozmowy o mniej i bardziej znanych sposobach utrwalania śladów przeszłości – od Kopca Wandy po pomniki przyrody, przywołany zostanie też temat Nowej Huty jako pomnika historii.
Cel warsztatu:
- budzenie refleksji na temat dziedzictwa kulturowego
- działania twórcze
Metody i formy:
- obserwacja
- aktywne słuchanie
- ćwiczenia z obszaru pedagogiki teatru
- praca indywidualna i grupowa
- praca plastyczna
- prezentacja i analiza prac
Prowadzenie: zespół Nowohuckiego Laboratorium Dziedzictwa
Zapisy: nhlab@okn.edu.pl
Cena: 15 zł/zajęcia
Materiały do zajęć w cenie: tak
Dla dzieci z klas IV - VIII
Terminy: stały nabór
Miejsce: Ośrodek Kultury Norwida
Rodzaj zajęć: grupowe
Liczba dostępnych miejsc w grupie: 25 osób
Czas trwania zajęć: 90 minut
Informacje na temat dostępności: Zajęcia w budynku OKN odbywają się w przestrzeniach bez barier architektonicznych. Warsztaty mogą być dostosowane do potrzeb osób z różnymi potrzebami (po wcześniejszym omówieniu z nauczycielem). Na zajęciach może być obecny tłumacz PJM.
fot. Grzegorz Mart